Alla inlägg under juli 2010

Av Inger - 28 juli 2010 08:27

Nu är det ett tag sedan jag skrev här inne. Tiden bara flyger iväg när man jobbar mesta varje dag. Det har varit kanonväder, där solen gassat från klarblå himmel och där molnen lyst med sin frånvaro  . Ändå kan jag säga ,att så blek som jag är denna sommar har jag inte varit på mannaminne ha,ha. Blir ju så när man jobbar och har fönsterbord.

Men på måndag ska jag förhoppningsvis få ta del av solen,för då börjar äntligen min 3 veckors semester. Fast jag skulle inte förvånas om regnvädret kommer då förståss.

I går var jag och vaccinerade,chippade och besiktade töserna.3000 spänn adjö, men töserna gick genom besiktningen utan anmärkning. Jo, skulle vara att det är så söta då förståss enligt den norska veterinären som ville stoppa Brio i fickan å ta med henne hem.

  Och hon är snuskigt fin som min yngste son säger.

      På söndag flyttar lilla damen till Lotta med familj i Åsbro. Där kommer du få det jättebra med nya kattkompisar i "Gräddhyllans" katteri.

Måste visa hur hon gör när hon ska äta.

  Kan tala om att hon är INTE rädd för vatten och hennes baktassar är garanterat rena.

  Bonita flyttar redan på fredag till Britt och Stefan i Norsborg. Där väntar ju brorsan Chili (King Arthur), Mango och Fröken Fräken. Du kommer att få det helt underbart där .

  Belizza stannar hemma med mamma Bibbi och Kirre

  och det gör även Bellina, om inte någon alldeles speciell köpare dyker upp.Och,jodå hon har riktiga tofsar på öronen, men de är lite korta för dagen 

Nu är det dags att påbörja arbetsdagen. Skulle ha dammsugit bort spåren efter snickaren som var här i går. Han blev inte färdig, och det hade jag väl inte förväntat mig heller. Får se när han dyker upp nästa gång.


kram på er!

Av Inger - 17 juli 2010 20:25

Nu är det ett tag sedan jag skrev något i bloggen. Har varken haft tid eller ork faktiskt. Mycket har hänt sedan sist. Kattungarna har vuxit sig stora och starka  och blir ju hela 11 veckor i morgon.Och de blir bara vackrare och vackrare i mina ögon i vart fall.

  En bild på hela kullen. Eftersom jag inte lyckats med konststycket att fota alla 4 samtidigt så får man passa på när hjälp finns tillhands. Så tack Carro Ahlstrand för att du agerade fotograf.

  Förstår att du väntar på att söta dockan Brio ska flytta hem till din familj i Åsbro.

  Men 2 veckor går superfort ska du se.

  En bild på Brio och Belizza...

  och en bild på en trött Belizza.

  Ännu två slagna hjältar....

  och Bellina som också tillbringat lång tid liggande på golvet de senaste 2 veckorna.Det har varit svalast längst golvet.


Värmen tar kål på både folk,djur och växtlighet.

I synnerhet gamla svaga och sjuka människor och djur har det kämpigt i värmen. som är rent av farlig  för dom.

Det har jag själv fått erfara då min älskade vite prins Axel inte alls mått bra av denna värme den senaste månaden. Att han levt på övertid enligt veterinären har jag vetat i över ett års tid, då han hade mycket kraftigt utvecklad HCM.De senaste veckorna har han dessutom haft problem med njurarna. Vi hade en tid hos veterinären på tisdag, men i går torsdag lade hans njurar av totalt.

                    Älskade.älskade Axel

 

Nu får du busa runt med Freda i Nangiala. Förhoppningsvis orkar du busa mera med henne nu, än du orkade här på jorden.
Vila i frid lilla gubben. Hälsa Fredahjärtat så mycket att min saknad efter henne är enorm.


kram matte.

En glädjande nyhet i all sorg är i vart fall att King Arthur i dag tog sitt 4:e CAPS och blev NOM fast matte och husse inte tycker att han har nån päls. Jag fick ingen bra bild på gossen idag,då min geist inte var på topp och jag känner mig dämpad. Ursäkta mig för det.

Lägger in en gammal bild på honom i stället, som husse Stefan tagit på honom.

  Visst är han vacker!!

Ovido - Quiz & Flashcards