Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Nu får det vara nog med sorg, värme och elände.

Av Inger - 17 juli 2010 20:25

Nu är det ett tag sedan jag skrev något i bloggen. Har varken haft tid eller ork faktiskt. Mycket har hänt sedan sist. Kattungarna har vuxit sig stora och starka  och blir ju hela 11 veckor i morgon.Och de blir bara vackrare och vackrare i mina ögon i vart fall.

  En bild på hela kullen. Eftersom jag inte lyckats med konststycket att fota alla 4 samtidigt så får man passa på när hjälp finns tillhands. Så tack Carro Ahlstrand för att du agerade fotograf.

  Förstår att du väntar på att söta dockan Brio ska flytta hem till din familj i Åsbro.

  Men 2 veckor går superfort ska du se.

  En bild på Brio och Belizza...

  och en bild på en trött Belizza.

  Ännu två slagna hjältar....

  och Bellina som också tillbringat lång tid liggande på golvet de senaste 2 veckorna.Det har varit svalast längst golvet.


Värmen tar kål på både folk,djur och växtlighet.

I synnerhet gamla svaga och sjuka människor och djur har det kämpigt i värmen. som är rent av farlig  för dom.

Det har jag själv fått erfara då min älskade vite prins Axel inte alls mått bra av denna värme den senaste månaden. Att han levt på övertid enligt veterinären har jag vetat i över ett års tid, då han hade mycket kraftigt utvecklad HCM.De senaste veckorna har han dessutom haft problem med njurarna. Vi hade en tid hos veterinären på tisdag, men i går torsdag lade hans njurar av totalt.

                    Älskade.älskade Axel

 

Nu får du busa runt med Freda i Nangiala. Förhoppningsvis orkar du busa mera med henne nu, än du orkade här på jorden.
Vila i frid lilla gubben. Hälsa Fredahjärtat så mycket att min saknad efter henne är enorm.


kram matte.

En glädjande nyhet i all sorg är i vart fall att King Arthur i dag tog sitt 4:e CAPS och blev NOM fast matte och husse inte tycker att han har nån päls. Jag fick ingen bra bild på gossen idag,då min geist inte var på topp och jag känner mig dämpad. Ursäkta mig för det.

Lägger in en gammal bild på honom i stället, som husse Stefan tagit på honom.

  Visst är han vacker!!

 
 
Ingen bild

Sweetie86

17 juli 2010 20:51

Åh, finns det något sötare än små kattungar. De var jättefina :) Nu saknar jag verkligen tiden då mina älsklingar var så små.

 
Ingen bild

Carro :)

18 juli 2010 00:58

Hej hej!

Bilderna på kattungarna känner man ju igen :-)
Ja, man får hoppas att dom två veckorna går snabbt! Vi längtar alla efter lilla Brio :-)
Tack goa Inger för att vi får ta hand om henne, men såklart så får du komma när du vill och se hur hon växer och utvecklas.
Dessutom lär du också se henne på en hel del utställningar, du vet väll hur mamma och jag är? ;-)

Massa pussar o kramar till Brio.
Och både jag och mamma slänger iväg en extra kram till dig med Inger :-)

 
Lotta

Lotta

18 juli 2010 08:06

Vad fin Axel var!
Hoppas att det vänder nu för dig, du har haft nog med sorg.

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

 
Lilly

Lilly

18 juli 2010 13:44

Jätteledsamt med Axel, men vi får hoppas han har det bra och att Freda tar hand om honom nu.
Jättetrevligt att träffas igår och så roligt att King Arthur fick sitt cert och till och med blev Nominerad.
Passar på att skicka grattis här till hans underbara ägare Britt och Stefan också.
Kram på er alla/Lilly

http://www.missmikkus.se

 
Lilly

Lilly

18 juli 2010 13:45

Men jösses! Glömde ju att säga att kattungarna är otroligt fina. Puss på dom

http://www.missmikkus.se

 
Ingen bild

Britt

19 juli 2010 07:24

Hej Inger!
Jag fällde en tår då jag läste om Axel även om jag ju redan visste det innan. Så fint du skrev och det är helt självklart att Freda och Axel nu kan leka och ha det kul tillsammans då de kan jaga och busa hela dagarna med varandra.
Sån tur att du har de små i kullen men även de börjar bli stora och ska snart börja flytta.
Vi längtar också efter vår lilla skrutta sötnosen
Bonita. Blir spännande att se om Fröken blir mamma eller endast lekkamrat.
Tack för att du kom till Järvas utställning och hjälpte mig visa upp Fröken då King Arthur och hon skulle upp samtidigt så typiskt.
Massa nospussar till alla dina katter och en extra till Bonita.
Tack Lilly för de fina orden och Grattis själv till Divas fina resultat och NOM.
Kram
Britt och Stefan.

 
Sanne

Sanne

28 juli 2010 10:56

Vet att Axel får det bra där han är nu, han är i gott sällskap. Många kramar från oss ♥

http://www.kattmaffians.se

 
Ingen bild

Anette Engvall

18 augusti 2010 08:21

Men Inger, vilken j-vla sommar du haft! Nu får det väl räcka med sorg och elände. Bebisarna ser jättefina ut! Bry dig inte om vad folk pratar om.... Kramar i massor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 april 2011 21:46

Nu har vintern passerat och våren står för dörren. Så otroligt skönt med lite värme och sol efter allt mörkt och kallt som varit. Förra veckan var jag till Holland och hade mina kära goa vänner Britt o Lilly som ressällskap.  Började med att jag ...

Av Inger - 26 december 2010 20:50

Detta blir ett litet kort inlägg, bara för att visa att vi lever. Det har hänt en del tråkigheter i familjen som gjort att hemsidan och bloggen blivit och kommer att vara eftersatt för en icke angiven tid framöver. Kattutställningar har fått stry...

Av Inger - 23 november 2010 17:43


Nu har jag blivit förtjust i en liten kattflicka. Det var och är inte meningen att jag ska skaffa nån ny liten,men vet inte heller hur det blir i slutänden. Sunda förnuftet säger NEEEEEEEEEEEEJ, och andra skulle kanske också säga NEEEEEEEEJ tror ...

Av Inger - 16 november 2010 18:15


Jag bara måste visa så lika de är, far och dotter   .   Alla säger att Belizza har stora öron,men Brios är ännu större. Jag ska ta kort på Bellinas nästa gång. Då får ni se ännu större,tyvärr lite snedställda men jäsiken såna strutar   . ...

Av Inger - 16 november 2010 13:25

Fick några riktigt fina kort på Brio i dag. Tck Lotta !   Får nog göra matte besviken  ha,ha för inte är hon söt inte. Hon ser redan förbaskat grym ut.       Och otroligt likt sin pappa Cutie. Riktigt läckra öron med bred bas som jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards