Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Utställning i Göteborg!

Av Inger - 16 november 2010 10:13

Helgen 6-7 november var jag,Pauline och våra kissar Belizza och Hero. Vi bodde hos min dotter Mia i Torslanda.  Vi hade riktigt mysigt. Så trevligt att träffa er och att få gosa med mitt älskade barnbarn Nellie.

 
Vi blev bjudna på fisksoppa och vitt vin när vi kom fram. Mums säger jag bara. Inte alls illa att ha en dotter som är utbildad diplomerad kock. Du är helt suverän på att laga smaskig mat. Och extra roligt att Nellie gillar samma mat som vi vuxna äter.

På lördagen sammanstrålade vi med Britt o Stefan och deras kissar. Så kul att ni också hittade ner till Göteborg.

Det blev en lååååååååååååååång lördag där utställningen inte slutade förän kl 19. Hero fick sitt CAGCIB och Belizza EX1 samt NOM. Hon fick en kanonbedömning av Hanna Jensen. Inga röster i panelen ,men vad gör det.

Kvällen avslutades med att vi alla åkte hem till Mia och Nellie och åt en gourmétmiddag, eller ska vi kalla det nattamat:)

Helstekt filé med balsamicovinegrätt och potatisgratäng,samt sallad med buffelost. Efterrätt kaffe och hembakad chokladtårta. MUMS filibabba men buffelosten kan jag klara mig utan. Låter lika äckligt på namnet som det smakar. Min dotter skrattar å säger att det faktiskt finns kvinnliga bufflar   . Snuskig fantasi, jag ???? nä, men inte smakade det bättre med den assosiationen att osten inte var gjord av buffelsperma ha,ha. Nä tacka vet jag hederlig fetaost.

På söndagen blev det ytterligare Cert och Belizza EX1 igen. Denna gång slagen i nomen av Tjuvhålans helnöjda Helmer. Ja nu hade ju lillan gått upp i klass 11, 3 dagar innan, medans Helmer skulle gå upp i öppen klass om 4 dagar så storleken blev avgörande. Lite larvigt att se några i publiken sitta och mer eller mindre hånle då lillan ble slagen,men så är det väl  att skadeglädje är den enda sanna glädjen, i vart fall för vissa. Betéendet gör ju inte att dessa personer stiger i aktning hos mig.


Lite blandade bilder från helgen kommer nedan:

  Lillan fick bada innan vi åkte på utställning. Hon sa inte ett knyst. Berodde troligen på chock för hon gillar nog inte heller att bada som mina andra katter.

  Pippi och Hero slappar i soffan hos Mia.

  Riktigt lik pappa Cutie i profil...   Belizza uppe för bedömning på lördagen.    
Nellie gosar med Bonita.

  Bonita myser....   ...och det gör även Fröken Fräken.

  Chili han tar det mesta med ro..   och att ha Fröken som kudde är inte helt fel.

      Min vackra docka!!

    Man blir trött av att vara på utställning gäääääääsp!

 
 
Ingen bild

Pauline

18 november 2010 16:51

Tusen tack för en jättetrevlig helg om än en väldigt lååååång lördag! Stort TACK Mia och Nellie för husrum och kanon god mat samt trevligt sällskap!!

Stor Kram fr Pauline "Pippi" & Stortassens Hero

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 april 2011 21:46

Nu har vintern passerat och våren står för dörren. Så otroligt skönt med lite värme och sol efter allt mörkt och kallt som varit. Förra veckan var jag till Holland och hade mina kära goa vänner Britt o Lilly som ressällskap.  Började med att jag ...

Av Inger - 26 december 2010 20:50

Detta blir ett litet kort inlägg, bara för att visa att vi lever. Det har hänt en del tråkigheter i familjen som gjort att hemsidan och bloggen blivit och kommer att vara eftersatt för en icke angiven tid framöver. Kattutställningar har fått stry...

Av Inger - 23 november 2010 17:43


Nu har jag blivit förtjust i en liten kattflicka. Det var och är inte meningen att jag ska skaffa nån ny liten,men vet inte heller hur det blir i slutänden. Sunda förnuftet säger NEEEEEEEEEEEEJ, och andra skulle kanske också säga NEEEEEEEEJ tror ...

Av Inger - 16 november 2010 18:15


Jag bara måste visa så lika de är, far och dotter   .   Alla säger att Belizza har stora öron,men Brios är ännu större. Jag ska ta kort på Bellinas nästa gång. Då får ni se ännu större,tyvärr lite snedställda men jäsiken såna strutar   . ...

Av Inger - 16 november 2010 13:25

Fick några riktigt fina kort på Brio i dag. Tck Lotta !   Får nog göra matte besviken  ha,ha för inte är hon söt inte. Hon ser redan förbaskat grym ut.       Och otroligt likt sin pappa Cutie. Riktigt läckra öron med bred bas som jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards