Alla inlägg under januari 2010

Av Inger - 31 januari 2010 20:01

I går lördag var det utställningsdebut för lilla fröken Freda. Det gick bra och hon fick en superfin bedömning av Aliosha fastän hon blev 4 av 5.

Helt otroligt ,men det var 38 katter i kategori 4 och 34 katter i kategori 8. Silver med vitt har visst blivit väldigt populärt  .

Det var en superbra dag  och det var så trevligt att träffa hela släkten bakom Freda, samt deras tvåbenta tjänare.


Freda var nog mest nöjd med att ha moster Bibbi med sig.

 

Det känns extra tryggt !

Bibbi tog sitt 3:e CACS . Det var pirrigt ett tag innan Åsa Hammarlund hade bestämt sig om hon skulle få sitt cert eller ej.

Enligt domarna är hon väl en medioker katt men för mig är hon drottningen i huset och vackrast  av alla katter. Okej då, delad plats med Freda då förståss.


Kan säga att Freda tyckte det var skönt att komma hem igen, och det gjorde även jag.

   

Hon tyckte det var mysigt att få sträcka ut sig på favoritkudden igen.


Vill ni se fler bilder så kolla under bildarkivet o utställningar.

Av Inger - 27 januari 2010 19:14

Vet att man inte ska gnälla men nu har jag varit till min husläkare igen. Folk börjar väl snart undra vad vi har för oss Jan och jag   . 120 spänn för 20 minuter, vet inte vad taxan ligger på och så är det ju landstinget som får pengarna ha,ha.

Hur som helst så sög han ut 3 fyllda sprutor med klar, gul vätska som liknade urin.Men jag pinkar inte med armbågarna. Han sa att det hette bursa eller slemsäcksinflammation. Och det vill jag lova, att jag känner mig som en säck slem just nu.

Snön vräker nerså det blir nog till att bege sig mot örebro i ottan på lördag om det inte ger med sig. Jag har lovat att åka till Kungsör och hämta Pippi.Måste klippa klorna på min lilla busfia. Badandet har hon ju fixat själv,

 

Jag skulle ju lägga ut några bilder som jag tog i förrgår kväll på Bibbi och Freda. Tycker att de blev så fina fast det var dåligt ljus. Vill helst inte anvnda blixt.

      

Av Inger - 24 januari 2010 12:55

I morse när jag hade diskat så fick jag hjälp av Freda. Den lilla sötlöken gillar vatten och är farsinerad av det blöta som kommer ur kranen. Inte bara hennes syrra Fröken Fräken som gillar vatten  .

Med risk att bli tjatig ,så måste jag i vart fall visa bilderna jag tog på henne i morse.

 


 

Först lite försiktig,

  

sen modigare och modigare        


   


 


 


 

för att avslutningsvis vara helt orädd  

 

Hon fixar det där med badningen galant oxå hi,hi.

Av Inger - 21 januari 2010 20:49

Nu börjar kontoret likna kindergarten men vad gör man väl inte för sina små fyrfota vänner  .

Har tagit en liten bildserie i eftermiddag på lunchen.Eller om det var efter en grinig kund. Hur som helst så gillar de den lilla tunnan som jag köpte i Västerås igår.

Bilderna är av skiftande kvalit men man kan ju urskilja vad de föreställer i vart fall.

 

Alla 4 håller ihop som ler å långhalm. Riktigt kul att se , att när man ropar på en av dom så kommer de andra som en svans efter. Det kan ju vankas godis.

Gud vad jag älskar dessa djur suck.

     

Jag måste in i tunnan säger Freda,

 

Jag med säger Bibbi.

   

Jodå Axel klämde sig in han med. Och trot eller ej så var de
inne samtidigt, Bibbi,Axel och Freda.

   

 

Den här sista bilden blev riktigt fin på Freda och moster Bibbi.

Blir tyvärr ingen större variation på bilder då jag sitter

i arbetsrummet
så bilderna blir tyvärr snarlika,

Om nåt speciellt händer så hörs vi kanske redan i morrn.

Av Inger - 21 januari 2010 13:05

Har inte bloggat på några dagar. Har inte haft något speciellt att förmedla heller.

Denna vecka går i eftertankens tecken. Tankarna går till alla de stackars Haitier som drabbats så hårt. Jag har skänkt en timlön i dag och avstår gärna mer av min torftiga lön om det kan hjälpa nån stackare i vart fall. Här sitter man och gnäller över ond arm,magvärk och övervikt som gör att  klumpen i halsen  blir än större. Vi borde alla skämmas lite tillmans.

Har ,eller hade får jag väl säga en bekant som slutade prata med mig efter att jag sagt nåt som hon inte mäktade med.Snacka om att bete sig som en barnunge. Hon skulle kanske åka till Haiti och kolla in de värdsliga problemen i stället för att bete sig som som en liten unge som nån stulit tablettasken av.


Nu har jag velat hit och dit då det gäller eventuell ny hane till Bibbi. Har fått några intressanta kandidater både med och utan vitt. Det lutar åt att vi testar snyggingen med mycket vitt då Bibbis första kille Jazz Uge just hade det  . Hennes senare dater var båda röda, och de föll visst inte fröken på läppen    .Hon blev i vart fall inte dräktig.

Vem den tilltänkte kavaljeren är återkommer jag med lite senare. Kan väl säga att han bor inte nästgårds precis  

Nu är du nyfiken va? Det tror jag det.

Av Inger - 17 januari 2010 11:56

Passade på att ta lite bilder på Chili , Fröken och Mango innan jag åkte hem på kvällen.

Först några bilder på Chiligubben.

Jissen han är så stor så man häpnar.


   

Ett par bilder på husisen Mango.

 

 Här nedanför några bilder på Fredas syster Fröken Fräken.

En riktig liten sötlök!

     

     

Hon gillade mattan skarpt!


Vill passa på och tacka Britt och Stefan för underbart gott kaffe,cappuchino. Nästa gång måste jag testa machiato ha,ha

Tack för att ni ta hand om era kissemissar så otroligt bra, och i synnerhet Chili förståss.

Katterna har ett paradis hos er.

Tänk om alla månade om sina husdjur (vad det månde vara för sorts) så som ni gör.


kram till er i massor....

ses snart igen  


I eftermiddag måste jag iväg och träna.

Inger ringde och på minnde mig att jag inte varit där på över en vecka.

Tänk vad tiden går fort ibland  

Av Inger - 17 januari 2010 10:29

I går lördag gick jag upp i ottan för att bege mig till Hallunda och familjen Svensk.

Tog lite bilder.

Har tänkt  ta kort på väggmålningarna på Riksteatern så många gånger men det har aldrig blivit av förän i går morse.

     

Visst är de häftiga!


Som ni nog förstår av bloggens Överskrift så var målet för dagen skogkattslingans föreläsning om kattsex med veterinären Marie-Louise Almbjelke som föreläsare.

Mycket trevligt, lärorikt och toppenarrangerat. Många skratt och aha-upplevelser.

Nu vet jag att det är viktigare med rejäla taggar på snoppen än tofsar på öronen ha,ha

Så ni hankattsägare vet vad ni ska kolla extra framöver.


På lunchen begav vi oss till en restaurang, som jag inte vet namnet på.Vi satte oss till bords vid det tjusigt dukade bordet, men då menyn och prislistan kom fram så reste de flesta sig för att bege sig till nåt billigare stlle för att inta sin lunch.

Tog ett par bilder från lunchen också, men missade varmrätten.

 
I alla fall en bild på förrätten.

 

 

Vi hade jättetrevligt.

Efteråt fick vi även diplom, men jag har inte tagit något kort på det .

Tack än en gång för en trevlig dag.


Av Inger - 14 januari 2010 22:19

..så jag hade ju tid att komma ut lite också med kameran.


Några bilder som jag tog i dag då jag var ut till Inger en sväng .

Det är så vackert med rimfrost på träden.

    

Det var ju bara 8 minus så vi tog en promenad med hennes hundar.

Övriga bilder tog jag nere vid Malmön .

Jag passade på att åka dit på vägen hem.

              

Ovido - Quiz & Flashcards