Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Inger - 20 augusti 2010 09:59

Vaknade i morse av världens huvudvärk o feber. Jaha, sista dagen på semestern å så smäller det till. Så jäkla typiskt va? Gick å la mig igen och nu har jag sovit i 2 timmar. Känns redan bättre. Troligen bara leheten som ska ut   . Är ju känd för att vara den uppriktiga typen som säger vad jag tycker och tänker ,men som dessutom till skillnad från många andra , står för det också. Har fått en del ovänner under resans gång, men det är sådana personer som jag klarar mig gott utan. Och jag kan med gott samvete säga att ingen av dom skulle platsa som atomforskare när det gäller intelligensnivå. Undrar hur många som gjort ett

tillförlitligt IQ-test ,om det nu finns sådana vill säga   . Jag har gjort flera stycken som är helt fristående varandra och jag har klarat mig galant. Sen om dom är tillförlitliga låter jag vara osagt. Fick 134 båda gångerna så jag ligger i vart fall klart över medel. Har dessutom gått ut 4-årig teknisk linje "på gamla dar" med över 4 i snitt så jag anser mig ha så pass mycket kunskap om det ena och det andra att jag klarar vardagslivet. Och Lilly, jag kan läsa ha,ha,ha. Ja, vi kan lära oss mycket om varandra på bland annat FB .


  På tal om FB så tror jag inte alla illvilliga rykten kommit därifrån. Har stött och blött, och kommit fram till att "supergenierna" som spridit ryktena om vackre Cuties avelsförmåga, helt enkelt varit inne på min hemsida och tittat och studerat vackra Bellinas öron och skalle med lupp. Men i sin iver har dom vänt luppen fel och glott in i sitt eget fula, deformerade nylle. Ja, tänk så tokigt det kan gå     .


Ett inlägg som jag fick på FB efter att jag varit till veterinären löd så här:


  -Skönt för Bellina! Och Tack för att du hela tiden lagt ut bilder på henne och inte gjort som många andra skulle gjort...gömt undan henne;) Detta har gjort att vi andra har kunna se och följa hennes utveckling. Nästa gång är det kanske min tur att råka ut för något liknande och då är det skönt att veta att man inte är ensam. ♥

Nu tog jag bort vilken uppfödare som hade skrivit det till mig, då jag vet att hon är en snäll person som inte vill nåt ont, men jag reagerade och svarade:


   - Varför skulle jag gömma undan bilder på en fullt normal kattunge? Hon har lite för stora öron bara :) Och jag är bara stolt över att ha "råkat ut " för det. Det är visst stora öron som så många eftersträvar:) Okej, hon har ju inga tofsar och öronspetsarna är runda men va 17 gör det om 100 år. Nej, det bekommer mig inte ett dugg.


  Lägger in bilder på tösabiten som jag tog i går torsdag, så nu kan även du som är här inne och spanar, kolla in hennes skalle och öron.

Men ett tips först. Vänd luppen RÄTT denna gång  !

                          Syrran Belizza tycker också att det räcker med skitprat nu, för hon är riktigt less hon med .

      Jodå, hon lever ifall du nu får för dig att sprida ut att hon dött .

Ha det gott, och lev väl.


Ovido - Quiz & Flashcards