Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Inger - 18 augusti 2010 00:37

Jo det är för att jag ska höra allt skitprat så mycket bättre.

Bilderna nedan är tagna nu i kväll den 17 augusti.

          Kan meddela alla skitpratare att Bellina är fullt normal och inte lider av vare sig deformerad skalle eller nåt broskfel i öronen.

Vart fasen får alla självlärda experter och avundsamma kattakärringar luft från?

Hoppas att Malin och jag slipper höra en massa mera skit fortsättningsvis.

Vi har båda våra misstankar varifrån dessa rykten uppkommit.

Men visst är det fantaskiskt att man kan döma någon efter ett par foton på min hemsida eller hur? och än mer anmärkningsvärt att man kan ge diagnoser som skalldefekt utan att man ens sett kattungen i fråga.

Varför Bellina vinklat öronen beror på att hon är hörande och spetsar öronen så fort hon hör nåt spännande.

Kan även meddela att jag varit inne på diverse sidor och sett till o med avelshanar med öron som stått mera på trekvart än vad hennes öron gör på nämnda bilder. Men inte fan är det nån som knystar om det. Konstigt va??

Troligen beror det på vem jag är, samt att jag törs säga vad jag tycker och står för det?


natti,natti!


Av Inger - 18 augusti 2010 00:16

Den 16 augusti åkte jag och Lilly upp till Hälsingland och hälsade på Britt och Stefan samt deras kissar.

Först åkte jag upp till Karlsberg och hämtade Lilly.

Passade på att ta några bilder.

Först klockstapeln:)

  Sen några kort på hennes katter:

Först min favvis Aalbin!
  sedan Foxy Brown

       

Hennes mamma Diva Dior

och slutligen en bild på 3 generationer:

 

Vi åkte vid lunchtid upp till Gryttjen:

 

..där Britt och Stefan hade dukat upp med skumpa:)

 

Skål på er!

 

Måtte jag oxå få ett glas, ser det ut som Lilly tänker:)

 

Jodå, vi fick så det hade räckt till flera. Och vilken mat sen.

Grillad oxfilé,råstekt potatis,sallad, vin, mera vin och sedan hälsingetårta med kaffe till dessert.

Här nedan lite blandade bilder från familjen Svensks paradis.

              Så otroligt vackert.

  och ett sånt paradis för katterna !              

Tack goa Britt och Stefan för att vi fick komma och hälsa på.

Det är ett privilegium att ha sådana vänner som ni.

Älskar er!!

Ovido - Quiz & Flashcards