Alla inlägg den 19 september 2010

Av Inger - 19 september 2010 21:15

Valvaka lär det vara oavsett om jag är med eller ej. Och avsett hur slutresultatet blir så ska jag upp och jobba i morgon bitti   .Om jag nu tar mig ur sängen vill säga.

Har gått på huk i svampskogen i 2 timmar i dag. Lyckades dessutom med en bakåtsaltomotal som skulle gjort Ulrika Knape grön av avund ha,ha.
Fan jag kunde ha brutit både rygg och ben. Den mossbeklädda bergknallen var lika hal som ett såpat golv, så benen bara försvann. Tur att man har rejäl stötdäpare där bak. Men jäklar så öm jag är i både rygg och ändalykten.

Några bilder från dagens naturupplevelse måste jag bjussa på.

  Här är den förbaskade bergknallen som fick mig på fall.   Svamp finns i skogen hur mycket som helst, både oätliga ....      och ätbara.         Mina pälsklädda fans därhemma tyckte att matte gjort ett riktigt bra dagsverke.

    och det tycker jag också efter att ha vägt svampen då den var rensad. Knappt 4 kg, men det blir nog inte ens ett halvt kilo när den torkat.

Men gott att ha i grytor och svampsåser till vintern.

Ska försöka hinna ut en sväng till innan svampsäsongen är slut för i år.

Nä nu vill jag göra som Belizza, lägga mig ner och bara mysa.

  Kram på er, tills vi hörs nästa gång!

Ovido - Quiz & Flashcards