Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Vad stora öron du har!!!

Av Inger - 18 augusti 2010 00:37

Jo det är för att jag ska höra allt skitprat så mycket bättre.

Bilderna nedan är tagna nu i kväll den 17 augusti.

          Kan meddela alla skitpratare att Bellina är fullt normal och inte lider av vare sig deformerad skalle eller nåt broskfel i öronen.

Vart fasen får alla självlärda experter och avundsamma kattakärringar luft från?

Hoppas att Malin och jag slipper höra en massa mera skit fortsättningsvis.

Vi har båda våra misstankar varifrån dessa rykten uppkommit.

Men visst är det fantaskiskt att man kan döma någon efter ett par foton på min hemsida eller hur? och än mer anmärkningsvärt att man kan ge diagnoser som skalldefekt utan att man ens sett kattungen i fråga.

Varför Bellina vinklat öronen beror på att hon är hörande och spetsar öronen så fort hon hör nåt spännande.

Kan även meddela att jag varit inne på diverse sidor och sett till o med avelshanar med öron som stått mera på trekvart än vad hennes öron gör på nämnda bilder. Men inte fan är det nån som knystar om det. Konstigt va??

Troligen beror det på vem jag är, samt att jag törs säga vad jag tycker och står för det?


natti,natti!


 
 
N

N

18 augusti 2010 01:17

Kika gärna in på min blogg och se om den intresserar dig! :)

http://ndk.bloggplatsen.se

 
camilla w

camilla w

18 augusti 2010 08:12

tycker hon är jättefin o öronen,ja, dom växer hon i ;-)) tycker du är strong som står på dig o svarar emot alla dessa skitsnackare!
kram från camilla o wildingarna

http://www.winsneswilda.webs.com

 
Ingen bild

Britt

18 augusti 2010 09:30

Även jag som dessutom sett Bellina flera gånger i verkligheten måste säga att hon är en superfin och söt katt. Om hon just nu har stora "öron" som nu någon påpekat så är det ju faktiskt en kattunge som växer! Nej Inger jag håller med ovan skrivare stå på Dig och strunta i allt struntprat.
Vi vet ju alla som sett henne att hon är supersöt och go och världens bästa Bellina.
Kram
Fam. Svensk samt kissarna

 
Lotta

Lotta

18 augusti 2010 10:08

Det är fantastiskt vad en del personer kan sprida saker, tänk bara på hur olika färgen kan bli på en katt i olika ljussken när man fotar och i "slyngelåldern" ser många rätt roliga ut innan de växt i sin kropp. Njut av din söta Bellina.

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

18 augusti 2010 15:02

Visst är det tråkigt när det skall gå rykten, och alltid måste dom hitta på nått som kan såra en annan människa för att dom skall må lite bättre.. Du har en kalassöt liten tjej och vad stolt över henne och lyssna inte på dom som pratar skit dom är inget att ha ändå.

http://www.lapommis.se

 
Lotta

Lotta

18 augusti 2010 16:51

Jag håller med ovan nämnda skrivare.
Vi som känner dig Inger säger alla samma sak, stå på dig.
Bellina är en supersöt tjej med härligt stora öron :)
Alla flickorna i kullen är fantastiska, även mor & far förstås.
Nej du kan verkligen vara stolt över denna kull, alla flickorna är fantastiskt fina.

Jag längtar tills vi ses Inger, sköt om dig.

Syrran Brio hälsar:
-Du är underbar syrran, älskar dig.

http://www.norskskogkatt.se

 
Lilly

Lilly

19 augusti 2010 00:58

Söta härliga Bellina med sina stora öron. Hon kommer att bli en skönhet. Vänta bara. Ska bli jätteroligt att snart få se henne igen.
Och lustigt är det ett par öron på en kattunge kan ställa till med så mycket spekulationer. Det vet väl alla som har haft kattungar att de utvecklas olika i flera steg. Och har man stora öron som kattunge eller hundvalp, så kan dom vicka lite emellanåt. Helt naturligt och inget fel med det.
Kram från oss/lilly

http://www.missmikkus.se

 
madde

madde

19 augusti 2010 09:22

hon är jättefin..Nog kan folk snacka skit allt och det är så tråkit men vissa verkar inte ha nå annat att göra och sen är dom nog väldigt avundsjuk..
lyssna inte på dom för bellina är så vacker..
kram från oss i ljusdal

http://frumaddis.blogspot.com

 
virvla

virvla

19 augusti 2010 10:33

Det är bara att se det från den positiva sidan, vi har lärt oss lite mer om stora öron. Skitsnackare kommer vi dessvärre aldrig att komma ifrån för dom finns överallt, i och utanför kattvärlden. Nåväl, låt dem hålla på då så att de har nåt att sysselsätta sina stackars liv med. Bellina har stora öron och det ska bli intressant att se när hon har vuxit i dem. Vi vet ju vilka bjässar det blev i förra kullen. :)) Puss o kram!

http://www.virvlas.se

 
Jane o Bert Ehn

Jane o Bert Ehn

9 september 2010 15:37

BRA skrivet!!! Som Virvla bl a sa; Skitsnackare kommer vi aldrig ifrån.
Fortsätt att vara den Du är... För det är den Inger vi gillar..

http://www.xerxex.se

 
Lena

Lena

9 september 2010 15:41

Hej!=D
Strunta i alla skitsnackare ...
de finns de gått om ...
Kissemissen är jättefin du

http://miniphoenix.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 september 2010 16:18

Fortsättning från förra inlägget:
När folk e avundsjuka , så snackar dom skit lr
" Pinkar Revir "
Titta gärna införbi min blogg...
där kan man snacka om stora öron?
hi hi hi...
Ha de bra mvh Lena

http://miniphoenix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 april 2011 21:46

Nu har vintern passerat och våren står för dörren. Så otroligt skönt med lite värme och sol efter allt mörkt och kallt som varit. Förra veckan var jag till Holland och hade mina kära goa vänner Britt o Lilly som ressällskap.  Började med att jag ...

Av Inger - 26 december 2010 20:50

Detta blir ett litet kort inlägg, bara för att visa att vi lever. Det har hänt en del tråkigheter i familjen som gjort att hemsidan och bloggen blivit och kommer att vara eftersatt för en icke angiven tid framöver. Kattutställningar har fått stry...

Av Inger - 23 november 2010 17:43


Nu har jag blivit förtjust i en liten kattflicka. Det var och är inte meningen att jag ska skaffa nån ny liten,men vet inte heller hur det blir i slutänden. Sunda förnuftet säger NEEEEEEEEEEEEJ, och andra skulle kanske också säga NEEEEEEEEJ tror ...

Av Inger - 16 november 2010 18:15


Jag bara måste visa så lika de är, far och dotter   .   Alla säger att Belizza har stora öron,men Brios är ännu större. Jag ska ta kort på Bellinas nästa gång. Då får ni se ännu större,tyvärr lite snedställda men jäsiken såna strutar   . ...

Av Inger - 16 november 2010 13:25

Fick några riktigt fina kort på Brio i dag. Tck Lotta !   Får nog göra matte besviken  ha,ha för inte är hon söt inte. Hon ser redan förbaskat grym ut.       Och otroligt likt sin pappa Cutie. Riktigt läckra öron med bred bas som jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards