Alla inlägg den 11 april 2010

Av Inger - 11 april 2010 10:51

Nu trodde du att jag lagt av att blogga  eller nåt i den stilen men det beror på att jag varken haft tid, lust eller inspiration att skriva nåt över huvud taget.

Vad har då hänt sen sist,

Har varit på Birkas utställning där Freda blev Ex1 av 2. Hennes snygge bror Frankie Boy blev dessutom NOM. Så kul. Grattis snygging.

Chili blev Grand Int Premier denna dag också så flaggan var i topp.

Paulines Maine Coonhane "Athos" tog sitt första CACIB och hennes husis blev Ex3.


i går den 10 April var jag, Carina och Pauline upp till Virsbo och hälsade på hos Micke å Sandra S*Rapooms. Har tagit massor av bilder, tror visst att det var närmare 150 st när jag började gå igenom skörden.

Kvalitén på många av bilderna gjorde att antalet hade minskat betydligt när jag klar  runt midnatt  .

Några små smakprov kan jag ju alltid dela med mig av:

 
Finns väl inget underbarare än en korg kattungar!


        Miramis, enda grabben i sällskapet ,och som troligen

         flyttar till västkusten.  

 
Lilla rara Mimmi.

 
Kajsa Kavat, ett litet yrväder.

 
Vackra Ronja som är bokad och som vi garanterat kommer att få se

en hel del av framöver. Grattis till din blivande matte och husse!

 

Min egen lilla favorit, Mysa så fin så man smälter...

 

Visst är hon vacker  *Love*

 

Pauline mös också.....

 

Liksom Carina, som sagt att hon vill ha en stor katt.


Själv så får jag avvakta å se vad som komma skall ur Bibbis lilla trinda mage.

Ska bli så spännande, och jag längtar jättemycket efter denna kull.

Det är ju nästan 2,5 år sedan sist.

 

Jag tippar på att hon har 2 eller 3 ungar denna gång.Hoppas väl på 3 då det skulle vara kul att ställa kull kanske .Vi får se.
Hon är inte så rund men har gått upp ett kilo drygt.

 

Dessa kattungar kommer att få ett helt underbart temperament, kan ju inte bli annat med så fina,stabila föräldrar. 

18 dagar kvar i dag, nedräkning har börjat.

Nu ska jag ta en snabb fika, sen ta på mig målarkläder å fara till Carina och hjälpa henne måla köket. Kanske en sväng ute i det vackra vädret också om vi hinner. Och jag tar med kameran  

ha en bra söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards