Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Inger - 30 juni 2010 11:02

Konstigt va, men alltid ska man ha nåt att gnälla över. denna vecka inget undantag   .

Varmt å eländigt på nätterna så jag har knappt sovit fast jag har en stor fläkt igång.

men i dag känns det bättre . Så skönt med lite svalka. Småkissarna njuter i fulla drag. De springer nu runt överallt och har visst alla 4 fått en favoritplats,soffan i vardagsrummet där de ligger och drönar mest hela dagarna. Var och vaccinerade småttingarna i går och de var så duktiga. Inte ett pip från dom när dom fick sin spruta.

Håller koll på dom extra nu ,men än har ingen visat tendens att må dåligt av vaccinet, peppar,peppar.

 

Fick besök av mitt lilla barnbarn i fredags.Lilla söta goa Michelle, farmors gullunge.Inte ofta vi ses tyvärr. När du blir lite större ska vi åka till bamseklubben.

Måste göra nåt med Nellie också ,men hon åker i vart fall till teneriffa? vecka 28.

Själv får jag försöka stå ut och jobba fram till vecka 31, men sen blir det SEMESTER!!!! i hela 3 veckor.


Småttingarna växer och frodas och blir bara vackrare och vackrare i alla fall i mina ögon ha,ha

  Äntligen har jag bestämt mig för vem av flickorna som ska stanna kvar...

  Det blir min lilla vackra blåa prinsessa Belizza.Eva Porat hade en birma som hette så tror jag, som hon köpte för många år sedan av Kerstin   .

Jag tycker att det är ett vackert namn på en vacker kattflicka.

Får väl tacka Carro och Tommy för att ni fick mig att äntligen göra ett definitivt val. har ju velat hit och dit  länge nog nu.

Skulle ha åkt till värmland i helgen med pippi men blir hemma med småttingarna i stället, och lika bra är väl det . Har en del hål i plånboken just nu och fler lär det bli. Min dator med alla foton och hemsida har pajat ihop så den lämnade jag in till B@lder i går. Får se hur lång tid det tar innan jag får igen den i skapligt skick.Hoppas att allt finns kvar i den som jag vill ha, så det inte blir som för Kerstin i Örebro. Alla foton puts väck, vilken mardröm. På tal om puts, fönstren ser för jäkliga ut så det är nog dags att ta i tu med putsning snart *suck*.

Inte nog med att datorn la av, servicelampan på bilen började också lysa i går så nu måste jag fixa det oxå. kan ju sätta svart eltejp över,men det löser ju inte problemet. Dessutom lossnade eluttaget och gick sönder här inne på kontoret så jag hoppas att elektrikern dyer upp innan jul. Han är kanske lite flinkare i benen än snickaren som skulle varit klar med mina dörrar innan juj. Han sa ju inte vilket år  men nu börjar jag ledsna på att ha det se ut som det gör. Det saknas 2 dörrar, dessutom dörrfoder.

Ovido - Quiz & Flashcards