Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Vilken helg!

Av Inger - 14 februari 2010 14:11

Ja så har en helg förflutit igen. Var ju hemma och var sjuk i fredags, men på kvällen pallrade jag i väg till Stockholm och en natt på hotell med Britt och Stefan.
Så jäkla trevligt, och skrattade gjorde vi som vanligt.
God mat och gott att drickasmiley.
Vi fick göra tidig kväller för vi skulle ju upp på utställning på morgonen därpå.
Efter en svettig halvtimme med jakt av katter under sängen så kom vi i alla fall i väg till utställningshallen i Roserberg. Hade jag åkt själv så hade jag eller min TOM-TOM hittat. Det är då en sak som är säker. Stefan hade sin nya som är mera avancerad, men den visade inte riktigt rätt den heller ha,ha.

Stor lokal med gott om plats men kallt som fasen.


Vilken utställningshelg med superresultat. Freda blev EX1 samt NOM av Raimond.

 

Känns så jäkla roligt så jag släppte några tårar. Att sedan Bibbi fick sitt 4:e CACS blev bara extra grädde på moset.


Måste skicka några extra stora Grattis kramar till syster Foxy Brown som blev BIS.

 

Grattis Lilly! Så jäkla fantastisk kul så jag finner inte ord.

Så kul innan oxå då Freda och Flashdance var i bedömning och Raimond frågade om de var systrar. När han fick höra att så var fallet, och att han bad oss applådera uppfödaren så blev nog fler än jag varma om hjärtat.

Fanns väl dom som blev varma av missunsamhet också, men såna personer finns ju lite varstans i vår omgivning.

Ett tips inför nästa utställning är att de skaffar en annan conferencier i stället för den som var nu. Hörde inte ett jota. Om det berodde på den som höll i och höll på att svälja micken eller på micken i sig eller ett mix av dem både ,låter jag vara osagt. Men trist då jag inte vet om Freda fick 1 röst i panel eller ej.


Kul att gå över bakom gula skycket och titta på SNFR? och deras utställning. Gud hjälpe men jösses hur burutstyrslarna såg ut. Den ena värre än den andra.

Tordes inte ta några kort där inne med risk att bli utslängd. Tyvärr så såg katter och domare ut att vara av samma standard också   .


Det var skönt med en lång sovmorgon i dag . Gick upp klockan 11. Skulle ha varit ute i det vackra vädret, men har suttit och redigerat kort från gårdagen. Måste införskaffa ett riktigt program i stället för Photoshop 7. Måste finnas nåt smidigare.


Höres mera !

kram på er


 
 
Lilly

Lilly

14 februari 2010 18:27

Jo du Inger, vilken dag det blev. Jag är så glad och stolt över Mamma Diva och hennes bebisar. Nu är dom ju snart inte bebisar längre, utan börjar bli små damer. Och spännade blir det framöver med att se vad det blir av dom som juniorer och vuxna. Hoppas förstås att de fortsätter att utvecklas åt rätt håll och blir stora granna skogisdamer och herrar.

http://www.missmikkus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 april 2011 21:46

Nu har vintern passerat och våren står för dörren. Så otroligt skönt med lite värme och sol efter allt mörkt och kallt som varit. Förra veckan var jag till Holland och hade mina kära goa vänner Britt o Lilly som ressällskap.  Började med att jag ...

Av Inger - 26 december 2010 20:50

Detta blir ett litet kort inlägg, bara för att visa att vi lever. Det har hänt en del tråkigheter i familjen som gjort att hemsidan och bloggen blivit och kommer att vara eftersatt för en icke angiven tid framöver. Kattutställningar har fått stry...

Av Inger - 23 november 2010 17:43


Nu har jag blivit förtjust i en liten kattflicka. Det var och är inte meningen att jag ska skaffa nån ny liten,men vet inte heller hur det blir i slutänden. Sunda förnuftet säger NEEEEEEEEEEEEJ, och andra skulle kanske också säga NEEEEEEEEJ tror ...

Av Inger - 16 november 2010 18:15


Jag bara måste visa så lika de är, far och dotter   .   Alla säger att Belizza har stora öron,men Brios är ännu större. Jag ska ta kort på Bellinas nästa gång. Då får ni se ännu större,tyvärr lite snedställda men jäsiken såna strutar   . ...

Av Inger - 16 november 2010 13:25

Fick några riktigt fina kort på Brio i dag. Tck Lotta !   Får nog göra matte besviken  ha,ha för inte är hon söt inte. Hon ser redan förbaskat grym ut.       Och otroligt likt sin pappa Cutie. Riktigt läckra öron med bred bas som jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards