Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Varit och tränat.

Av Inger - 16 mars 2010 11:43

Ja, jag känner att det var skönt att röra på sig, efter  allt som varit i helgen.

 

Nej, det är inte jag på bilden. Jag ser snarare ut som en strandad blåval suck 

Men va fan, det kunde va värre.

I lördags var vi på SK:s utställning Freda och  jag.
Att hitta parkering var en historia i sig. Tydligen hade den som har hand om parkeringen missat att det är vinter och en halv meter snö, och väntar väl på snösmältningen. Fast scan-park fick in en hel del pengar i felparkeringsavgifter. De fulingarna kom visst tillbaka efter en stund och lappade om de bilar vars ägare varit så osmarta att de tagit bort böteslapparna. På så vis blev det dubbelt så dyrt.Fan så trist med 1100 i böter.Jag fick 350 i böter när jag var hos käftis, men hade inga hål så det blev väl oavgjort i plånboken efteråt.

Hade inget sällskap med mig denna gång, men träffade direkt på några trogna vänner. Så kul att träffa alla . Lilly hade med sig Banditen, Edith och Foxy Brown.

Freda blev ex2, slagen av Florinellas Juni.

Fast jag tycker förståss att Freda är finast.

 

En bild på Juni också

 

Grattis även till hennes NOM.Nu ligger vi lika ha,ha

Foxy blev oxå ex2.

   

Och Banditen fick sitt cert.Grattis till det och till Ediths braiga bedömning också.

Lilly ,du har bara vackra katter, men det visste du väl redan.

Tack alla för en trevlig utställning.


Somnade ovaggad på kvällen och gick upp i skaplig tid på söndagsmorgonen. Före kyrkklockorna faktiskt. I vanliga fall när jag är ledig vill säga så går jag upp lagom till s oblaten  ska intas . Det vill säga nattvarden ,för er som inte visste ha,ha.

Själv begärde jag utträde ur kyrkan för flera år sedan. Dels på grund av snålhet kanske och att jag nog tror mer på Robert Lind i Kramfors  precis som Malte Lindeman, Nimrod Lindemans son.


Var på utflykt med Jessica och Robert "Virvlas". Så trevligt så. Förlåt Jessica för att jag fick dig att rodna, men jag säger tyvärr i bland vad jag tycker och tänker om saker och ting.

Hade jättetrevligt hos Micke och Sandra, och får tacka er så mycket för go fika och underbara småttingar.

             


Vi fick visst olika favoriter alla 3.Jag gillar miniCosmo,Jessica fläcken och Robert den mörke killen, eller hur var det nu med könen. Hm. i början sa vi 3 tjejer och 2 killar ,men då vi åkte var det 3 killar och 2 tjejer eller  ? Ja det får framtiden utvisa. Återkommer om 4 veckor och kollar dom igen.


Tills dess: tack och hej, leverpastej


 
 
Lotta

Lotta

18 mars 2010 08:57

Jag var också på utställningen i lördags, tyckte varenda bil hade vita lappar på sig. Ser att vi hade samma domare Anette på hennes röda tröja.

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 april 2011 21:46

Nu har vintern passerat och våren står för dörren. Så otroligt skönt med lite värme och sol efter allt mörkt och kallt som varit. Förra veckan var jag till Holland och hade mina kära goa vänner Britt o Lilly som ressällskap.  Började med att jag ...

Av Inger - 26 december 2010 20:50

Detta blir ett litet kort inlägg, bara för att visa att vi lever. Det har hänt en del tråkigheter i familjen som gjort att hemsidan och bloggen blivit och kommer att vara eftersatt för en icke angiven tid framöver. Kattutställningar har fått stry...

Av Inger - 23 november 2010 17:43


Nu har jag blivit förtjust i en liten kattflicka. Det var och är inte meningen att jag ska skaffa nån ny liten,men vet inte heller hur det blir i slutänden. Sunda förnuftet säger NEEEEEEEEEEEEJ, och andra skulle kanske också säga NEEEEEEEEJ tror ...

Av Inger - 16 november 2010 18:15


Jag bara måste visa så lika de är, far och dotter   .   Alla säger att Belizza har stora öron,men Brios är ännu större. Jag ska ta kort på Bellinas nästa gång. Då får ni se ännu större,tyvärr lite snedställda men jäsiken såna strutar   . ...

Av Inger - 16 november 2010 13:25

Fick några riktigt fina kort på Brio i dag. Tck Lotta !   Får nog göra matte besviken  ha,ha för inte är hon söt inte. Hon ser redan förbaskat grym ut.       Och otroligt likt sin pappa Cutie. Riktigt läckra öron med bred bas som jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards