Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Rapport från en bolåda!

Av Inger - 5 maj 2010 07:30

God morgon!

Får väl börja med att göra dig som läser besviken. Inga bilder på underverken i dag heller, men jag lovar att de kommer.

Okej då, en liten en på Cutie.

 

Du läste kanske Maja Ekelöfs "rapport från en skurhink" som kom ut 1970?

Ja just ja, du var kanske knappt född då. Det gör mig påmind att jag själv börjar bli gammal *suck*.

Det är därifrån jag tagit uttrycket "rapport från en bolåda i stället  .

Natten har varit lugn, eller om jag sovit så djupt att jag inte märkt av om det varit rajtan tajtan.

Lilla "Cutie" har gått upp till sin födelsevikt på 80gram. Så otroligt näpen och vacker.

Hoppas att det är en liten flicka. Ser ut att vara varmt tabbymönstrad.

"Lilla blå" som troligen är blå-vit tabby? är inte lilla blå längre   .Vågen slog nästan i botten ha,ha. hade gått upp från 114 till 136gram. En riktig liten korv fast en vacker sådan.

"Bastante" har gått upp från 121gram till 130 .Och så då tjejen? som är svartvit tabby bicolor har gått upp från 101 till 115 gram.

Jag sätter frågetecken om könen då jag väntar på expertis (läs Kerstin).

Jag tror att hennes ögon är säkrare då hon tittat små kattbebisar under rumpan i över 30 år.


Får se om jag har rätt i min gissning. De två blå hanar och de svartvitmönstrade honor.Vill ju skriva bruna,men då brunt inte finns på kartan  så...

Kanske har jag alla rätt, eller inget men hoppas,hoppas på ett par i alla fall.

Vilka som jag vill ska vara av rätt kön får du försöka lista ut själv.


Ha det gott tills vi hörs nästa gång.

 
 
Ingen bild

Britt

5 maj 2010 09:12

Sån liten skönhet hon är Din lilla Cutie.
Hon kommer nog verkligen få en varm fin färg på sig kan även jag som är novis se.
Huvudsaken att mamma och bebbar mår bra.
Ser fram emot fler bilder så Martin kom igen och
håll de små!!!!!

 
Ingen bild

Lilly

5 maj 2010 11:51

Å så skönt att Lill-Cutie går upp i vikt nu. Och dom andra verkar inte ha nåt problem dom heller at ta för sig av det goda. Underbart!
Så du vill ha en katt till i grupp-4-träsket! Eller är det nån annan man känner kanske? Fniss!
Jag längtar också efter att få se mer bilder på småttingarna. Ska verkligen bli så roligt att se dessa växa upp.
Kram Lilly

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 april 2011 21:46

Nu har vintern passerat och våren står för dörren. Så otroligt skönt med lite värme och sol efter allt mörkt och kallt som varit. Förra veckan var jag till Holland och hade mina kära goa vänner Britt o Lilly som ressällskap.  Började med att jag ...

Av Inger - 26 december 2010 20:50

Detta blir ett litet kort inlägg, bara för att visa att vi lever. Det har hänt en del tråkigheter i familjen som gjort att hemsidan och bloggen blivit och kommer att vara eftersatt för en icke angiven tid framöver. Kattutställningar har fått stry...

Av Inger - 23 november 2010 17:43


Nu har jag blivit förtjust i en liten kattflicka. Det var och är inte meningen att jag ska skaffa nån ny liten,men vet inte heller hur det blir i slutänden. Sunda förnuftet säger NEEEEEEEEEEEEJ, och andra skulle kanske också säga NEEEEEEEEJ tror ...

Av Inger - 16 november 2010 18:15


Jag bara måste visa så lika de är, far och dotter   .   Alla säger att Belizza har stora öron,men Brios är ännu större. Jag ska ta kort på Bellinas nästa gång. Då får ni se ännu större,tyvärr lite snedställda men jäsiken såna strutar   . ...

Av Inger - 16 november 2010 13:25

Fick några riktigt fina kort på Brio i dag. Tck Lotta !   Får nog göra matte besviken  ha,ha för inte är hon söt inte. Hon ser redan förbaskat grym ut.       Och otroligt likt sin pappa Cutie. Riktigt läckra öron med bred bas som jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards