Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Inger - 4 maj 2010 07:14

Natten har varit lugn i bolådan. Bibbi har inte varit ute så mycket och ropat som hon gjorde natten innan. Nu försöker jag komma på passande namn på de små liven också, men det är inte det enklaste.

Lilla "Cutie" Bella Dulce eller Benjamin , har inte tappat nåt i vikt utan står stilla på 77g så det får jag än så länge ta som ett positivt tecken. Så vacker med sitt varma bruna och dessutom bicolor.

Bronzo (svarttabby med vita tassar) har gått upp från 101gr till 109. Börjar tro att detta är en hona.

Sen de två blå som lever sitt eget race.

Lilla blå med vita tassar och lite vitt på ena kinden har gått upp från 93 gr till 114. har inte hittat nåt passande namn än, men den blå-vita bicolorgossen lär nog få heta Bastante Azul. Han/hon? har ökat från 93 gr till 121. En riktig kloss vill jag lova.Redan en hejare på att kravla runt i bolädan oxå,knappa 2dygn gammal.

Tror att detta är min favorit i kullen just nu. Just stor och stark och så jämnt och vackert tecknad och tofsar på öronen!!!

Men alla fyra är helt underbara *LOVE*

Lovar att lägga in bilder på dom när jag blir tillåten av mamma Bibbi.


För egen del så mår jag mycket bättre . Var ju på den förhatliga gastroskopin i går. Var väl ingen aha-upplevelse precis men trodde att det skulle vara värre än det var. jag fick ju veta vad som orsakat min smärta och obehaget.

Inget farligt i vart fall. Flera frätsår i matstrupen och ett bråck på matstrupen.

Fick medicin, och tro det eller ej men redan efter en tablett så har svedan minskat. Så tabletterna var nog värd sina 600 spänn. Sen gick ju undersökningen på 300 också, men ska flirta med chefen....så får vi se om jag får igen dom slantarna i alla fall.


Nu ska jag utfordra djuren ( yngste sonen inkluderad ha,ha) men kanske,kanske kommer det några foton på de små under kvällen. Vem vet  .

Kanske dröjer det tills på torsdag då jag har ledig dag. Ska be min assistent Pippi komma och assistera i såna fall. Carina väntar jag också på att hon ska dyka upp.


Ni ska veta alla att ni är välkomna hit ,men kanske lite roligare när de blivit lite äldre och har öppnat ögonen.


Kram på er och ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards