Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Inger - 5 maj 2010 22:09

 Med risk för att bli kallad tjatig ,så är jag här igen.

Håller på och funderar på passande namn på de små töserna.

"Lilla brun" får troligtvis heta Belona Maravilla. Maravilla betyder underverk, och det är hon sannerligen.

Några halvtaskiga bilder på underverket har jag här:

 

 

  Bättre bilder kommer, jag lovar.

Av Inger - 5 maj 2010 13:55

Är du nyfiken?  


Kerstin var precis hit en snabbis och kollade könen på småttingarna.

En liter surprice men nu vet jag i alla fall.


Får fundera ut namnen också nu .


Okej ,ska väl tala om då att det är 4 små flickor. Och jag som var ganska säker på att de blå var pojkar. Jag är lika glad för det ,och hoppas att jag inte gör några alltför besviken.


Men som SJ säger....... det går fler tåg  .

Av Inger - 5 maj 2010 12:39

Får lägga ut några bilder på småttingarna. Min kamera är ju så tung så jag kan inte hålla i ungarna och fota samtidigt . Får se om jag kan skaka liv i min gamla kamera kanske   , så kanske,kanske det kommer fler bilder i kväll.


Här är några i vart fall i varierande kvalitet.


 

 

 

 

 

Av Inger - 5 maj 2010 07:30

God morgon!

Får väl börja med att göra dig som läser besviken. Inga bilder på underverken i dag heller, men jag lovar att de kommer.

Okej då, en liten en på Cutie.

 

Du läste kanske Maja Ekelöfs "rapport från en skurhink" som kom ut 1970?

Ja just ja, du var kanske knappt född då. Det gör mig påmind att jag själv börjar bli gammal *suck*.

Det är därifrån jag tagit uttrycket "rapport från en bolåda i stället  .

Natten har varit lugn, eller om jag sovit så djupt att jag inte märkt av om det varit rajtan tajtan.

Lilla "Cutie" har gått upp till sin födelsevikt på 80gram. Så otroligt näpen och vacker.

Hoppas att det är en liten flicka. Ser ut att vara varmt tabbymönstrad.

"Lilla blå" som troligen är blå-vit tabby? är inte lilla blå längre   .Vågen slog nästan i botten ha,ha. hade gått upp från 114 till 136gram. En riktig liten korv fast en vacker sådan.

"Bastante" har gått upp från 121gram till 130 .Och så då tjejen? som är svartvit tabby bicolor har gått upp från 101 till 115 gram.

Jag sätter frågetecken om könen då jag väntar på expertis (läs Kerstin).

Jag tror att hennes ögon är säkrare då hon tittat små kattbebisar under rumpan i över 30 år.


Får se om jag har rätt i min gissning. De två blå hanar och de svartvitmönstrade honor.Vill ju skriva bruna,men då brunt inte finns på kartan  så...

Kanske har jag alla rätt, eller inget men hoppas,hoppas på ett par i alla fall.

Vilka som jag vill ska vara av rätt kön får du försöka lista ut själv.


Ha det gott tills vi hörs nästa gång.

Ovido - Quiz & Flashcards