Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Nej då jag har inte glömt att blogga...

Av Inger - 11 maj 2010 22:12

men det har varit en del annat som haft högre prio ( LÄS HEMSIDAN)och då får bloggande stryk på foten tyvärr. Har väl inte så mycket att blogga om förutom småttingarna. My god, jag är fyrfaldigt kär. Satan va dom är fina de små grynen. Det kan jag säga

 med gott samvete då jag gick ur stadskyrkan för flera år sedan.

Lilla Brio har gått upp till 140gram. Inte mycket, men hon gick ner från 80 gram som var hennes födelsevikt till 77 gram. Sen har det sakta krypit uppåt på viktskalan.

Småttingarna har fått namn ,men har inte haft nån cermoni ännu  , men den kommer, jag lovar.

Den svartvitagoutitösen som föddes först heter Bellina.

En liten bild på Bellina..

 

Nummer 2 heter Belizza och är den tös som öppnade ögonen först.

 
Hon är än så länge min lilla favorit i kullen. Väger i dag på dag nio 222gram.

Nummer 3 i barnaskaran heter numera Bonita . Hon vägde i morse hela 235 gram

och liknar mest en bisamråtta ha,ha . Skulle kanske döpa henne till Korven som Kattis gjorde med Korvonen   eller kanske Big Berta :)

Hon öppnade korpgluggarna i morse..

    ...hon är så söt så jag finner inga ord. *LOVE*


En bild på Brio också förståss..

  Lilla söta docka..


Mina kastratkillar vill ju också gosa..

  Dom får gosa med varandra. Freda vill inte släppa in dom i bolådan ännu.

Tycker nästan lite synd om Axel för han  bodde i bolådan när Bibbi hade förra kullen.Och han var jätteduktig på att tvätta de små och passa dom.


Blir så ledsen då jag ser att andra inte har utrymme för sina kastrater. Sen kan de kalla sig hur seriösa som helst . Jag säger bara usch och tvi vale. Fäller en tår och tycker det känns för jävligt rent ut sagt.

Har själv haft fundering över att Axel skulle få flytta till min arbetskamrat då han visat tendens till stress, men mitt hjärta blöder och jag tror inte att jag skulle klara det.Men en  sådan flytt skullei såna fall  inte göras av  det skälet att kastraten inte har nåt värde längre utan tvärt om.


Nä nu gör jag sorti för i dag ,innan jag blir alltför känslosam. Har ju fått fienden på grund av det tidigare.


massa kram till er alla och god natt!


 
 
Ingen bild

Lilly

12 maj 2010 01:15

Dom är så fina så, både nykomlingarna och kastraterna. Och visst har dom alla sitt värde för oss.

 
Ingen bild

Britt

12 maj 2010 06:16

Godmorgon!
Håller helt med Lilly att alla oavsett kastrat eller ej är precis lika mycket värda.
Men vad de växer och jag håller med de är helt
bedårande söta. I morgon kommer vi och pussar på dem så då får Frida konkurrens i bolådan.
Kram

 
Lotta

Lotta

12 maj 2010 10:17

Åh vilka sötnosar...särskilt Belizza & Bonita!

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

13 maj 2010 11:28

Amen herreminje vilka små sötpluttar!! Pappa Cutie är stolt fader vill jag lova! :o) Han går här o myser.. Kramar o pussar till de små o Bibbi å såklart resten av familjen!

http://www.vildhjartas.se

 
Ingen bild

Millan

18 maj 2010 10:03

Hittade din blogg via en annan! Vilka underbara kattbebisar du har! =) Sååå söta!

Ville mest kommentera din kommentar om uppfödare som inte har plats för sina kastrater... Ojoj vad jag håller med!!! Blir så ledsen när jag läser omplaceringsannonser på blocket etc. De har fullgjort sin uppgift liksom! Mina katter är en del av familjen och jag skulle aldrig klara av att sälja dem av bekvämlighetsskäl!

Lycka till med de små!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 april 2011 21:46

Nu har vintern passerat och våren står för dörren. Så otroligt skönt med lite värme och sol efter allt mörkt och kallt som varit. Förra veckan var jag till Holland och hade mina kära goa vänner Britt o Lilly som ressällskap.  Började med att jag ...

Av Inger - 26 december 2010 20:50

Detta blir ett litet kort inlägg, bara för att visa att vi lever. Det har hänt en del tråkigheter i familjen som gjort att hemsidan och bloggen blivit och kommer att vara eftersatt för en icke angiven tid framöver. Kattutställningar har fått stry...

Av Inger - 23 november 2010 17:43


Nu har jag blivit förtjust i en liten kattflicka. Det var och är inte meningen att jag ska skaffa nån ny liten,men vet inte heller hur det blir i slutänden. Sunda förnuftet säger NEEEEEEEEEEEEJ, och andra skulle kanske också säga NEEEEEEEEJ tror ...

Av Inger - 16 november 2010 18:15


Jag bara måste visa så lika de är, far och dotter   .   Alla säger att Belizza har stora öron,men Brios är ännu större. Jag ska ta kort på Bellinas nästa gång. Då får ni se ännu större,tyvärr lite snedställda men jäsiken såna strutar   . ...

Av Inger - 16 november 2010 13:25

Fick några riktigt fina kort på Brio i dag. Tck Lotta !   Får nog göra matte besviken  ha,ha för inte är hon söt inte. Hon ser redan förbaskat grym ut.       Och otroligt likt sin pappa Cutie. Riktigt läckra öron med bred bas som jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards