Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Inger - 9 januari 2010 19:22

Ve och fasa. När Freda kom och ville gosa med mig på förmiddagen så fick jag se att hon på höger sida på huvudet bara har stubbar till morrhår. Visserligen håren över ögonen men ändå. Jag som tyckt att de var så långa och vackra  får nu titta på 5 ynka stubbar som sticker upp ur pälsen . Undrar just om man ska vänta på att de blir friserade på andra sidan också så hon blir symetrisk. Måtte inte domaren klanka ner på henne för det för hon är samma skönhet i mina ögon oavsett om morrhåren finns där eller inte.

Har börjat städa undan julen,men inte orkat ner i källaren med allt pynt. Det tar jag en annan dag.

Har jobbat i dag och det blir samma i morgon. Får vänta på ledig dag till onsdag.Då får jag fortsätta och röja undan .

Kallt som fasen i dag oxå. Temperatur under minus 20 strecket i dag igen. Nu får "han där uppe"( Jag tror på Robert Lind i Kramfors) skruva upp värmen lite tycker jag.

Fick jag välja så skulle jag nog ha sommar hela året.

Skulle vilja ha det så här som på bilden jag fick av Britt."Deras hus"som står och väntar på dom i Tailand

 

Jag följer med nästa vinter  ,men i år ska ni få ha era 3 veckor i solen för er själva. Inte ett dugg avundsjuk( uch det är fult att ljuga).

Sonen som bor i Spanien ringde hem i kväll och frågade efter recept på fläskpannkaka. Men va sjutton, det finns ju recept.nu

Hur som helst så är det kul att han ringer. Bor längst bort men hör av sig oftare än sina syskon i Stockholm och Göteborg.

Nej, nu ska jag klippa klor och sätta mig med en kopp kaffe framför dumburken en stund.


Ha de tills vi hörs nästa gång

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards