Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Inger - 11 januari 2010 20:37

...ja jag vet men denna dag är den värsta hittills i år   

Började redan i natt då jag hade så jäkla ont i armen att jag trodde att jag skulle smälla av.Dunkade å värkte å luktade f-n . Är väl infektionen förståss å de jäkla bacillerna som slogs om godbitarna.Hur som helst , så upp o jobba klockan 7 i vart fall.När klockan var omkring 10 så fick jag så helt plötsligt så ont i bröstet att jag knappt fick luft. Ringde lasarettet och fick en akuttid för mina krämpor. Sån tur att jag har världens underbaraste husläkare,( när man har tur att få just honom vill säga)Har haft honom sedan Anders blev sjuk andra gången, och han var med både innan han dog och efter.

Hur som helst så mötte han mig i receptionen och undrade hur det var??? Jodå sa jag, en halvdö kärring med allsköns krämpor. Halvdö kärring, vardå sa han och såg sig om ...och var då? Jo i armbågen sa jag. Kan väl tillägga att han har samma sjuka humor som jag fast vi båda sett döden i vitögat flera gånger.

Efter att ha kollat blodtryck och lyssnat på hjärtat och kännt på valkarna samt skurit upp och rensat rent i armen så sa han att mina bröstsmärtor berodde på dels stress samt troligen magkatarr.Fick en dunderkur pennicilin samt 2 burkar omeprazol som jag ska äta i 2 månader.

Detta var vad som hände före klockan 12. Jag blev ombedd att ta det lugnt och inte stressa upp mig i onödan. Bah, det är ju lätt å säga för en som dels tillhör de 25 bäst välavlönade i stan och som bara har sig själv att bekymra sig över.

När jag hade kommit hem och hunnit jobba i ca en timme så ringde telefonen. Hm, utlandssamtal...vad har nu hänt?  

Det var min goa mellanson Martin(har ju 3 söner och en dotter)

  


Han hade varit i skolan och parkerat bilen på fel sida. Och de hade bogserat bort bilen till polisen. Det är ju inte problem i sig men han kunde inte lösa ut den då det inte fanns nåt registreringsbevis i handskfacket. Gissa vart det låg?  

Jo hemma i min bokhylla. Och inte nog med det, bilen står ju dessutom reggad på mig, så nu får jag försöka ge mig till banken i morgon å se om de kan hjälpa mig faxa över pappren samt mitt passnummer till polisen i Malaga. Jäkla ungar, jag som trodde man skulle få lugnt när de växt upp å blivit stora suck.

Efter att jag varvat ner lite från den fadäsen så var det dags för nästa. Jaga katt för att åka till veterinären för vaccination och vägning. Gick bra , hade tagit 1 timme ledigt för detta då vi hade tid klockan 13.30 Trodde jag skulle vara tillbaka på jobbet åtminstonde till 14.45.Nejdå, då hade vi knappt kommit in.

rabiesvaccinerade lillskorpan och vägde henne. 2100gram. Homn är ju liten men ack så vacker. Tänk så vacker att veterinären hämtade kameran och ville ta kort på henne för att sätta upp på kliniken.

Bibbi väger ju över 5kg och hon har tuttar som heter duga.Nåstan som matte ha,ha. Nu har de tagit titretestet på henne oxå så nu inväntar vi svar och pass. Sen till hösten är det förhoppningsvis grönt att åka på turné.

Nej ,det blev mycket skrivet i kväll så nu får jag säga som den författare jag är... lägga ner pennan och invänta en ny dag, och förhoppningsvis en som går i lugnets tecken.


På återséende förhoppningsvis.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards