Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Utställningsdebut!

Av Inger - 31 januari 2010 20:01

I går lördag var det utställningsdebut för lilla fröken Freda. Det gick bra och hon fick en superfin bedömning av Aliosha fastän hon blev 4 av 5.

Helt otroligt ,men det var 38 katter i kategori 4 och 34 katter i kategori 8. Silver med vitt har visst blivit väldigt populärt  .

Det var en superbra dag  och det var så trevligt att träffa hela släkten bakom Freda, samt deras tvåbenta tjänare.


Freda var nog mest nöjd med att ha moster Bibbi med sig.

 

Det känns extra tryggt !

Bibbi tog sitt 3:e CACS . Det var pirrigt ett tag innan Åsa Hammarlund hade bestämt sig om hon skulle få sitt cert eller ej.

Enligt domarna är hon väl en medioker katt men för mig är hon drottningen i huset och vackrast  av alla katter. Okej då, delad plats med Freda då förståss.


Kan säga att Freda tyckte det var skönt att komma hem igen, och det gjorde även jag.

   

Hon tyckte det var mysigt att få sträcka ut sig på favoritkudden igen.


Vill ni se fler bilder så kolla under bildarkivet o utställningar.

 
 
Ingen bild

Britt

31 januari 2010 22:12

Hejsan!
Vilken fin bild på Bibbi och Freda du har lagt in.
Så skönt att Freda har sin nya mamma Bibbi med sig som tom fräste när någon tänkte ta hennes baby.
Mer träning med kattungarna om 2 veckor igen.
Vi ses och hörs
Kram

Britt
Nospussar från King Arthur "Chili" till dig och mamma Bibbi

 
Ingen bild

Lilly

1 februari 2010 00:13

Tänk en sån trygghet för Freda att ha sin extramamma med sig på utställning. Dom var helt underbara tillsammans!!!!
Men visst är det så...borta bra, men hemma bäst. Ja vi ses igen om knappt 2 veckor. Och då väntar vi även på andra spännade saker.

 
Ingen bild

Pauline

1 februari 2010 18:37

Hej vännen!
Tack för sällskapet o kycklingsalladen i lördags, den var mums...
O jättekul att Bibbi fick sitt cert och att Chili blev nominerad.
Här är vi jätteglada över att ha en champion namnet är S*Stortassens Hero, Athos är hemma namnet även om du föredrar fläcken.... samt att Vinter blev 3:a av 6 huskatten det trodde jag inte! För ettan var ju självklar då hon var vann sw09
Vi höres.

Kram
Pippi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 april 2011 21:46

Nu har vintern passerat och våren står för dörren. Så otroligt skönt med lite värme och sol efter allt mörkt och kallt som varit. Förra veckan var jag till Holland och hade mina kära goa vänner Britt o Lilly som ressällskap.  Började med att jag ...

Av Inger - 26 december 2010 20:50

Detta blir ett litet kort inlägg, bara för att visa att vi lever. Det har hänt en del tråkigheter i familjen som gjort att hemsidan och bloggen blivit och kommer att vara eftersatt för en icke angiven tid framöver. Kattutställningar har fått stry...

Av Inger - 23 november 2010 17:43


Nu har jag blivit förtjust i en liten kattflicka. Det var och är inte meningen att jag ska skaffa nån ny liten,men vet inte heller hur det blir i slutänden. Sunda förnuftet säger NEEEEEEEEEEEEJ, och andra skulle kanske också säga NEEEEEEEEJ tror ...

Av Inger - 16 november 2010 18:15


Jag bara måste visa så lika de är, far och dotter   .   Alla säger att Belizza har stora öron,men Brios är ännu större. Jag ska ta kort på Bellinas nästa gång. Då får ni se ännu större,tyvärr lite snedställda men jäsiken såna strutar   . ...

Av Inger - 16 november 2010 13:25

Fick några riktigt fina kort på Brio i dag. Tck Lotta !   Får nog göra matte besviken  ha,ha för inte är hon söt inte. Hon ser redan förbaskat grym ut.       Och otroligt likt sin pappa Cutie. Riktigt läckra öron med bred bas som jag ve...

Ovido - Quiz & Flashcards